طراحی لوگو بخشی جدایی ناپذیر از برند شماست. به این فکر کنید که چند لوگو را می شناسید که نام تجاری آنها یکپارچه نیست.
این قدرت یک لوگوی به یاد ماندنی است که در نتیجه نشان دهنده شناخت قوی برند است.
به دلایل بیشتری نیاز دارید که چرا طراحی لوگو باید اولویت اصلی هر کسب و کاری باشد؟ نکات زیر را بخوانید.
چرا طراحی لوگو مهم است؟
اولین برداشت ها همه چیز هستند
طراحی لوگو اساساً چهره برند و کسب و کار شما است، بنابراین شما باید اولین تاثیرگذاری را ایجاد کنید. لوگوی شما اولین معرفی شرکت شما به مشتریان جدید و بالقوه است، بنابراین باید فوراً آنچه را که ارائه می دهید با آنها در میان بگذارد. نیاز به جلب نظر، ایجاد اعتماد و اطلاع رسانی برای متقاعد کردن مشتریان برای پرس و جو بیشتر دارد. اگر لوگوی شما فوراً مورد توجه قرار نگیرد، شانس دومی وجود ندارد.
شما را از رقابت جدا می کند
کسب و کار شما در نوع خود بی نظیر است، بنابراین باید مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما نیز به همان اندازه منحصر به فرد است. از بین مردم متمایز شوید و از لوگوی خود استفاده کنید تا به مشتریان نشان دهید که چرا شرکت شما با بقیه متفاوت است. ترکیب نماد مناسب، انتخاب فونت و طرح رنگ ارزش ها و ماموریت شما را به همراه کل داستان کسب و کار شما منتقل می کند. جرات داشته باشید متفاوت باشید و به مخاطب نشان دهید که چرا از دیگران بهتر هستید.
هویت برند شما را می سازد
نام تجاری داستانی است که در پشت کسب و کار شما قرار دارد و بر مخاطبان شما تأثیر می گذارد تا در شرکت شما خرید کنند. حتی اگر طراحی لوگو تنها یکی از عوامل برند شماست، این پایه و اساس محوری است که برند شما بر روی آن بنا شده است. لوگوی شما یک شناسه برای کسب و کار شماست، بنابراین انتخاب رنگ، فونت و گرافیک شما یکی از مهم ترین ملاحظات برند شماست.
وفاداری به برند را تشویق می کند
اولین باری که مشتری انتخاب می کند از خدمات شما استفاده کند یا محصولات شما را خریداری کند، اگر رضایت زیادی کسب کند، وفاداری به برند آغاز می شود. اعتمادی که در برند شما پیدا میکنند به این معنی است که لوگوی شما را به خاطر میآورند، هنگام خرید به لوگوی شما توجه میکنند، با نشان دادن لوگوی شما به دوستان و خانوادهشان شما را توصیه میکنند. مصرف کنندگان ثبات را دوست دارند و این آشنایی از لوگوی شما ناشی می شود.
تاثیر طراحی بد لوگو
حدود یک دهه پیش، آیا به یاد دارید که GAP Clothing یک برند را بهروزرسانی کرد؟ آیا به خاطر دارید که GAP Clothing نزدیک به اندازه کافی بلافاصله به دلیل واکنش متقابل به لوگوی قبلی خود بازگشت؟ اگرچه در بریتانیا اجرا نشد، اما همه دنیا در مورد خرابکاری که لوگوی جدید GAP Clothing بود شنیدند. مشتریان آنها طرفدار تلاش معاصر و مدرن آنها نبودند و در عوض آن را ارزان، چسبنده و کسل کننده می دانستند. اگر مشتری همراه نباشد، اگر انگیزه و معنای آن را برای برند درک نکند، از آن جدا میشود و این میتواند برای وفاداری به برند مضر باشد.